A kockázatértékelés az irodában is kötelező!

Az irodai munkavégzést a közhiedelem sok esetben nem tartja „igazi” munkának. Ezért a munkáltatói és munkavállalói környezet is hajlamos megfeledkezni az irodai munkavégzés egészséget veszélyeztető tényezőiről.

Az irodai munkavégzés az esetek többségében egyet jelent az ülő és/vagy képernyő előtti (szintén ülő) munkavégzéssel. A munkáltató a munkavállalói számára köteles biztosítani a megfelelő munkaeszközöket és munkahelyi körülményeket:

  • a munkaeszközök vonatkozásában fontos az ergonómia (állítható szék, kartámasz), a személyre szabhatóság (pl. dönthető monitor) és a könnyű kezelhetőség, annak érdekében, hogy a munkavállaló ne kerüljön kényszer testhelyzetbe, ami évek alatt akár súlyos gerinc és mozgásszervi elváltozásokat okozhat.
  • a munkaeszközökön túl fontos tényező a munkahely, a munkakörülmények megfelelősége. Ennek összetevői a légállapot (hőmérséklet, megfelelő szellőztetés, páratartalom, klíma) és a megvilágítás (pl. tükröződésmentesség).

A szabályozásoknak megfelelő környezet és eszközök megkönnyítik és kényelmesebbé teszik a munkavállalók munkavégzését, továbbá pozitív hatást gyakorolnak a termelékenységre, hatékonyságra.